wtorek, 23 kwietnia 2019

Cudowna ludzka wolność wyboru...

Oto dopada mnie chandra, na wiele godzin. Wspomnienie, dawny, a wciąż aktualny konflikt zabija i działa destrukcyjnie. Rozpacz podświadoma i rozpamiętywanie. Scheda po chwili, gdy to wszystko miało miejsce, a byłem wtedy bardzo mały. Nawet nie chwili – to wszystko jest aktualnością po dziś dzień. Jest wpisane we mnie, nawykowe. Jednak już nie chcę się odegrać. Już nie chcę prosić ani nalegać by coś się zmieniło! Wybieram wybaczenie i wolność, od wszelkich słusznych roszczeń i pretensji! Oto odkrywam na nowo potęgę iście ludzkiego wyboru i wolności... Zadaję sobie pytanie - „Jak mogę to wszystko sensownie wykorzystać??” I mam, być wdzięcznym za „okazję”, którą stanowi to wszystko. Ten dar powinowactwa w przypadku innych ludzi i możliwości służenia im pomocą. Okazać chwałę odwagi i dążenia dalej i dalej, aż za bezkresny horyzont wszelkich tu możliwości! Tak decyduję! I od razu mój duch aż płonie od uczucia wolności i nie kłamanej, zasłużonej satysfakcji, motywacji, perspektyw... Tak – szlachetny dystans, to chwała „bycia górą” nad wszelką nędzą i złem w każdej międzyludzkiej relacji. Oto wolny jak nigdy dotąd dostrzegam bezkresne perspektywy tam, gdzie wydawało się, że nigdy już nie będzie przestrzeni. Że z pozoru nadciąga katastrofa lub względnie – gigantyczne ryzyko „głębokiej wody” jako metody na zmianę, mobilizację, novum. Oto jednym aktem wybaczenia i nadania koloru dalszemu życiu oddaję część potędze ludzkiego ducha i wolności wyboru! Mam to – idę dalej, z podniesioną głową, z wdziękiem i pewnością swego... Jestem wolny i tylko wyglądać efektów takiego podejścia we własnym i innych życiu...

Tak, tak – potęga Wiedzy! O Życiu w chwale – nie podłej nędzy! Moralność czysta i adekwatna – wybór na zawsze, to nie jest gratka... Zająć stanowisko, ale właśnie takie, że się pojednam, nazwę współbratem... Kogoś, kto może i winę ponosi – lecz ten mądrzejszy – pierwszy przeprosi! Już perspektyw otwiera się bezkres – gdy wybaczenia i wolności poszerzę zakres! Już tylko chwila, do wielkich dokonań – będę mądrzejszy – bo szlachetność i prawość tu dodam...
(c) ecback

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz